torsdag den 13. oktober 2011

Tutoriale - sy skråbånd sammen diagonalt

Idag en lille forklaring på hvordan du syer skråbåndsenderne sammen diagonalt, så det bliver pænt og lige. 
Ikke noget vildt trylleri, men jeg ved at mange har svært ved at greje netop denne lille detalje.
4 cm bredde strimler klippet på skrå.
De skrå ender følger egkanten.
De to korte ender skal syes sammen.
Enderne skal syes sammen med 1 cm, derfor skal de ligge forskudt.
Sylinien ligger altså præcis 1 cm fra den skrå kant.


De ligger forskudt og jeg har ramt præcis hvor de mødes i kanten.
Fold ud og klip de små trekanter af
Finito!

3 kommentarer:

  1. Perfekt! Havde lige brug for en guide for at gennemskue systemet ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg tror jeg har været nødt til at kigge denne her instruktion 20 gange - jeg kan bare ikke huske det! tak for at den ligger her "trygt og godt" ;-) MVH Jette

    SvarSlet