tirsdag den 11. oktober 2011

Tutorial - nem oplægning uden nåle og strygejern


Her et lille fif til en meget nem måde at ligge noget op på. Du kan gøre det super nemt og hurtigt uden at stryge først og slippe for at sætte en masse nåle.
Metoden er fx rigtig god hvis du skal ligge jeans op eller forneden på en kjole i noget let stof. 
I silke og foerstof bliver det også 100 gange nemmere at styre.
Start med at folde stoffets kant 1 cm og sy en stikning langs folden så langt mod kanten du kan komme.

Fold kanten 1 cm endnu en gang og stik ned i den første stikning
På vrangsiden ses de to stikninger oven i hinanden.
Fra retsiden ses kun 1 stikning.

***************

Du kan også gøre det med 0,5 + 0,5 cm

Eller 3mm + 3mm, det gør jeg fx på alle mine flæser - det bliver super fint!

2 kommentarer:

  1. Smart! Det skal jeg prøve - bøvler altid med oplægning.

    SvarSlet
  2. Efter jeg har set din metode på oplægning bruger jeg den hver gang. Og det er både nemt og pænt. What not to love.
    Tak.

    SvarSlet